ABOUT ME

Today
Yesterday
Total
  • 안드로이드 엑티비티 생명주기
    과거...../개발일지 2010. 2. 19. 00:35


    안드로이드를 공부하다보면 필수!! 사항이다
    영어로 보시고싶으신분들은 : http://developer.android.com/reference/android/app/Activity.html#ActivityLifecycle


     onCreate()
    액티비티가 처음생성시 호출됩니다. 엑티비티를 초기화하는 함수로 과거에 실행되었던 엑티비티의 상태를 저장하는 bundle이라는 오브젝트를 받는다.
    (비베를 공부하신 분이라면 onRoad 모 이런 함수랑 비슷한 기능을 합니다.)

     onRestart()
    액티비티가 일단 한번 멈추어진 후에 재시작하는 함수입니다. 언제나 onStart()함수가 먼저 한번 이루어진다음 다음 사이클에 실행이 됩니다.
    그다음 onStart()함수가 실행됩니다.

     onStart()
    유저에게 화면이 보여지기 직전에 호줄됩니다. onStart()가 종료된후 포어그라운드에서 실행된다면 다음에 onResume()
    함수가 호출되고 만약 되지 않는다면 onStop()함수가 호출됩니다.

     onResume()
    만약 엑티비티가 포어그라운드에서 실행시 onStart() 다음 onResume() 호출 합니다.
    이 부부분부터 사용자의 입력을 받을수 있는 상태로 실행됩니다.

     onResume()
    만약 엑티비티가 포어그라운드에서 실행시 onStart() 다음 onResume() 호출 합니다.
    이 부부분부터 사용자의 입력을 받을수 있는 상태로 실행됩니다.

     onPause()
    포어 그라운드로 띄우기 전에 실행된다. 이 함수 다음 onResume() 나 onStop()함수가 올수있다.
    또한 이상태에서 killable이 가능합니다.(엑티비티를 죽인다라고 표현해야 할지....)

     onStop()
    엑티비티가 화면에 보이지 않을때  호출됩니다.  이 뒤로는 onRestart() 나 onDestroy() 함수가 올수있습니다.
    또한 이상태에서 killable이 가능합니다.(엑티비티를 죽인다라고 표현해야 할지....)

     OnDestory()
    말그대로 제거라고 표현하는게 맞을거같습니다. 이 함수는 보통 finish()라고 부르는 함수에 엑티비티가 종료될때랑, 자원확보를 위해 엑티비티를 제거할때 사용됩니다.




    -----원문---(http://developer.android.com/reference/android/app/Activity.html#ActivityLifecycle)
    Method Description Killable? Next
    onCreate() Called when the activity is first created. This is where you should do all of your normal static set up: create views, bind data to lists, etc. This method also provides you with a Bundle containing the activity's previously frozen state, if there was one.

    Always followed by onStart().

    No onStart()
         onRestart() Called after your activity has been stopped, prior to it being started again.

    Always followed by onStart()

    No onStart()
    onStart() Called when the activity is becoming visible to the user.

    Followed by onResume() if the activity comes to the foreground, or onStop() if it becomes hidden.

    No onResume() or onStop()
         onResume() Called when the activity will start interacting with the user. At this point your activity is at the top of the activity stack, with user input going to it.

    Always followed by onPause().

    No onPause()
    onPause() Called when the system is about to start resuming a previous activity. This is typically used to commit unsaved changes to persistent data, stop animations and other things that may be consuming CPU, etc. Implementations of this method must be very quick because the next activity will not be resumed until this method returns.

    Followed by either onResume() if the activity returns back to the front, or onStop() if it becomes invisible to the user.

    Yes onResume() or
    onStop()
    onStop() Called when the activity is no longer visible to the user, because another activity has been resumed and is covering this one. This may happen either because a new activity is being started, an existing one is being brought in front of this one, or this one is being destroyed.

    Followed by either onRestart() if this activity is coming back to interact with the user, or onDestroy() if this activity is going away.

    Yes onRestart() or
    onDestroy()
    onDestroy() The final call you receive before your activity is destroyed. This can happen either because the activity is finishing (someone called finish() on it, or because the system is temporarily destroying this instance of the activity to save space. You can distinguish between these two scenarios with the isFinishing() method. Yes nothing

Designed by Tistory.